Financieen

De stichting financiert haar activiteiten in hoofdzaak uit bijdragen van de oprichters en een aantal particuliere donateurs. Voor de financiering van omvangrijke projecten worden aanvullende middelen verkregen door het organiseren van o.a. concerten, lezingen en door een beroep te doen op verwante organisaties en indien mogelijk subsidies. Een jaarrekening opgemaakt door een registeraccount wordt jaarlijks gepresenteerd. Alle bestuursleden zetten zich vrijwillig in en ontvangen geen vergoedingen, alle donaties komen geheel ten bate van de projecten.
De stichting is door de belastingdienst erkend als algemeen nut beogende instelling en heeft vanaf 2008 een ANBI status.
Deze erkenning heeft voor de stichting en de donateurs een aantal voordelen, zoals een vrijstelling van successierechten en voor bedrijven en particulieren een ruime aftrekbaarheid voor de inkomsten en vennootschapsbelasting.

Financieel verslag – op verzoek.